7 Aralık 2009 Pazartesi

dört'te dört


inanılmaz bir değişim yaşıyor takım. kocaeli maçından önce bir anda kendimi ankara biletlerini alırken buldum. şimdi sahaya baktığımız zaman futbol adına çok komplike işler varyasyonlar değil, basit şeyler, ayağa pas, 4 kişilik hücum timinin orta sahayı çabuk katedip bir anda rakip sahada bitivermesi gibi gibi. maç öncesi ilk defa çok rahatım kesin galibiz diyorum en ufak bir tereddütüm dahi yok. nitekim skor beni yanıltmıyor 2-0. şimdi ne oldu bu takımada düşermiyiz acaba derken böyle bir seriye imza attı ve inşallah altı'ya bağlıyacak bu galbiyetleri. sanırım futbol esasında çok basit bir oyun, bu basit oyunu zorlaştırmak çok komplike bir şeymiş gibi laf kalabalığı yapmak futbolcuların kafasını bulandırıp,üstlerinde acaba becerebilecekmiyim hocanın söylediklerini şeklinde baskılara yol acıyor. kocaeli maçına bakıyorum takım ne yapıyor da bu kadar farklı diye sonuç koca bir hiç. takım iyi pas yapıyor, ortasaha'yı hızlı geçebilen 4 oyuncuyla sağlı, sollu gerekirse ortadan hücüma çıkıyor. iki tane ön liberosu o kadar iyi oturmuş ki defans'a fazla iş düşmüyor. şu bahsettiğim şeyleri iki,üç yıllık her aktif futbol seyircisi analiz edebilir. hoca'ya bakıyorum hoca'da çok basit ve düz şeyler söylüyor. mesela kocaeli maçı öncesi rakibin puan durumundaki sıralamasına bakıpta rehavet'e kapılmamalıyız diyor. belki de türk futbolunun en klişe ama bir o kadar da doğru demeçlerinden biri. buna rağmen takımda bir laubalilik seziyoruz çok cömertce harcanıyor pozisyonlar fakat takım kazanıyor hem de öyle çok büyük bir çaba veya mücadele göstermeden. esasında futbol gerçekten basit bir oyun. sanırım burada önemli olan futbolcularında buna inandırılıp bu yönde motive edilebilmeleri çünkü siz bir futbol dehasıda olasanız sahaya çıkıp mücadele eden 11 kişilik bir ekip herşey onların ellerinde veya ayaklarında. şu da çok önemli bence siz karşıdaki insanın sizi anlayabildiği kadar varsınız gerisi hikayedir. o yüzden herkesin anlayabileceği şekilde ifade ederseniz herkesin yapması gerekeni verim artabilir.



bir parantezde taraftara açıyorum, dün muhteşemdik alsancak yeşil kırmızı'ya boyanmıştı adeta. 90 dakika boyunca muaazam bir destek verdik. bu hafta ankara'dayız pazar günü orada'da aynı şekilde destekliyeceğiz takımımızı. önümüzde 2 maç var sonra ilk devre'yi tamamlanacak. 2 maçıda kazanıp 32 puanla başlamak istiyoruz ikinci devre'ye çünkü herkes biliyor bank asya birinci lig ikinci devre başlar. düşüyoruz yeniden yollara...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder